lördag 17 maj 2008

Råttan och Räven är här för att stanna

För några dagar sen dissade jag för första gången en kille bara för att han är pälsdjursallergiker. Han verkade bra på alla andra sätt, men jag skulle bli olycklig av att leva utan djur. Pälsdjur. Framför allt utan Råttan och Räven, som jag hoppas lever i minst 10-15 år till.

Jag skrev som det var till killen (det hela utspelade sig förstås på Spray Date) och han var faktiskt förstående. Många skulle nog tycka att det är en konstig prioritering, men för mig handlar det om att välja bort nåt som förgyller mitt liv och som jag vet att jag verkligen skulle sakna. Lite som att välja bort att nånsin äta god mat igen. Det borde finnas en bra, snygg kille som inte är pälsdjursallergiker, som inte är psyko - och som vill vara ihop med mig. Jag vill ha både råtta, räv och kille.

Inga kommentarer: