lördag 18 april 2009

SL Access

I går natt drömde jag att jag skulle välja SL Accesskort. Storstockholms lokaltrafik håller nämligen på att införa ett nytt åkkortssystem. Det heter SL Access och man får själv välja vilken färg man vill ha på sitt åkkort. Sen laddar man det med pengar.

Hur som helst så ville jag ha antingen ett gult eller ett lila kort. Jag bestämde mig för lila, men när jag fick titta på korten så var det gula finast. Jag blev lite besviken för att SL Accesskorten såg ut som de gamla korten, inte som nåt nytt och spännande.

I dag i verkligheten funderar jag fortfarande på om jag ska ha ett gult eller lila kort. Helst skulle jag vilja ha kort i flera färger så att jag kan matcha dem till resten av min outfit, men det är nog inte riktigt SL:s tanke. Gult blir antagligen lättare smutsigt, så jag tror det blir det lila kortet. Fast jag kanske ångrar mig när jag får se korten. Jag tror i alla fall inte att de ser ut som de gamla korten utan att de verkligen är nya och jättespännande.

(OBS jag är inte sponsrad av SL. Men efter det här inlägget kanske jag kan bli.)

4 kommentarer:

Emko sa...

Det tråkiga är ju att färgvalet är alldeles för hypat. Jag valde nogsamt ut ett grönt kort, men sedan är ju poängen att man alltid har kortet i plånboken, utan att ta upp det. Så kortet hade ju lika gärna kunna vara bajsbrunt.

Stina sa...

Hehhee... bajs. Bajsbrunt kort hade varit fint.

Niklas Udd sa...

Jag tycker också det är svårt att välja färg! Har du valt i verkligheten nu? Vilken färg blev det i så fall? :)

Att ha fler och välja olika kort olika dagar var en kul idé (fast det blir ju dyrt att köpa flera månadskort bara därför ;) ).

Stina sa...

Jag försökte välja ett lila kort, men man får tydligen inte hämta nåt kort förrän man tänkt ladda det med en biljett och det är inte dags fr mig ännu. Fast det lutar som sagt åt lila. Tror inte jag slår på stort och köper fem månadsbiljetter för att kunna välja färg. Då kunde man tala om onödig lyx!! :)