onsdag 1 april 2009

En schysst gymkille

Det är på sin plats att ge gymkillarna lite upprättelse. I går kom en av dem fram och pratade med mig och var trevlig. Han frågade hur det gick och när jag sa att det gick bra men att det ju var jobbigt sa han att det är många som går runt i gymmet och bara lyfter vikter lite här och där men som inte är seriösa, särskilt tjejer. Jag sa att de flesta nog tar i så gott de kan och att jag inte ser mig som så himla seriös heller. Han kontrade med att det syns att jag anstränger mig och tar i.

- Du sitter liksom i ditt hörn med din huvjacka och gör din grej.

- Ja, jag håller mig lite för mig själv i gymmet, sa jag.

Sen ville han tala om hur man gör de bästa bicepsövningarna och passade på att visa sina egna biceps - som han påpekade att de är så stora av sig själva att han inte behöver träna dem.

- Du ser, nästan som en liten fotboll, sa han.

- Oj vad stora, sa jag.

Visst, han var inte min stil och han ville imponera med träningstips och fotbollsbiceps, men han var i alla fall trevlig och gav mig komplimanger i stället för att inleda med en dissning. Ett stort plus till den gymkillen.

Inga kommentarer: