söndag 26 april 2009

Herren ger och herren tar

Efter core-passet stoppade instruktören mig och frågade om jag dansar eftersom hon tyckte jag hade så bra hållning.

- Jag tittade på dig under hela passet för att du gjorde allt så snyggt. Wow, så där ska det se ut tänkte jag, sa hon.

- Mjaa, njaa, ingen dans men jag gör yoga. Och jag har ont i axlarna, därför tänker jag mycket på min hållning och hur jag belastar kroppen. Men tack! sa jag.

Gick därifrån med säkert ännu finare hållning, lätta steg och ett leende på läpparna. Gick ner i t-banan och satte mig - inte på ett bi som Ferdinand - men väl på utspilld öl. Ölen sögs snabbt upp av mina gymbyxor. Hela vägen hem luktade jag ölkärring. Innan jag hoppade på tåget hann jag i alla fall varna en tant från att också sätta sig i ölspillet.

Herren ger och herren tar.

Inga kommentarer: