torsdag 15 maj 2008

My Cool


Ett halvår efter alla andra har jag upptäckt Adam Tenstas My Cool. Har svårt att hålla mig stilla när jag lyssnar på den och gungar försynt i takt och hoppas det inte märks så mycket. Den är så bra! Den gör mig glad!

Samtidigt har jag börjat lyssna på en massa gamla Pet Shop Boys-låtar, bland annat Left To My Own Devices, So Hard och Always On My Mind. De skulle nästan kunna vara gjorda i dag för de har ett så modernt sound. Tja om det inte vore för trummaskinen förstås. Och deras fina videor är mycket 80-tal, kanske särskilt Chris Lowes lilla fula synthhatt. Chris Lowe är förresten en lustig typ när man kollar på några Pet Shop Boys-videor på rad. Han är alltid med i bild med samma stela min, men han gör aldrig nåt. Inte för att Neil Tennant är nån spelevink heller, men han sjunger i alla fall och tittar i kameran.

En annan favorit i MP3-spelaren nu är Snoop Doggs Sensual Seduction. Snoop vill man kanske inte ha som pojkvän, men han fortsätter göra svängig musik år efter år. Jag passade på att ladda ner Gin And Juice också när jag ändå höll på. Lugn, det är inga booty shaking-brudar i videon, bara Snoop som har FF och hänger med en massa polare tills hans föräldrar kommer hem och kör ut dem. De springer ut ur huset som små råttor på flykt från ett brinnande skepp. Och okej, då kommer det ut två tjejer som är topless. Men det hela är mest sött.

PS. Tydligen har Justice kommenterat sin video till Stress nu, men det var en så tråkig och lam kommentar att jag inte tänker referera den här. Jag lever hellre kvar i drömmen att de hade nån smart tanke som inte ens jag hade fattat och som kanske skulle ställa allt på sin spets när de väl kommenterade Stress-debatten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Well, Pet Shop Boys! I agree 100% with you Stina. I have "Pop Art Pet Shop Boys The Videos" on DVD. And let me tell you they are inteligent, dry, cool and great musicians.

Miguel "http://guelyofsweden.blogspot.com/"