lördag 3 maj 2008

High five i Saltsjöbaden

Åsa har bil över helgen, så i dag när vi skulle ses kände vi att vi måste hitta på nåt med bilen. Det blev middag på Aquabaren vid Grand Hôtel i Saltsjöbaden. Det kändes nästan lite som att vara i ett annat land. Jag har aldrig varit på Rivieran, men tänker mig att Saltsjöbaden ger nåt av en Rivierakänsla med sin kustlinje, glittrande ljus från villor på bergsknallar vid vattnet och båtar lite överallt.

På Aquabaren gjorde jag mitt livs första high five. Det var när jag beställde cappuchino och kyparen meddelade att espressomaskinen var trasig. Han erbjöd sig att göra café au lait i stället, men jag bad att få en svart kaffe. Han bara "high five, då slipper jag koka mjölk!" - och så gjorde vi faktiskt en high five på riktigt. Sen hade vi tänkt gå ut. Inte jag och kyparen alltså, utan Åsa och jag. Men vi var för trötta, så Åsa skjutsade hem mig och nu ska jag sova. High five och god natt!

Inga kommentarer: