fredag 31 augusti 2007

Surt mejl

I dag läste jag ett mejl till webbredaktionens gemensamma mejlbox på jobbet. Det var från en kvinna som jobbar på samma arbetsplats som jag, men jag vet inte vem hon är. Ungefär så här stod det:

"Felstavat. Skjöts står det i artikel på intranätet. Pinsamt!"

Det var jag som skrivit fel, sent en eftermiddag när jag var väldigt trött och oroade mig mer över om jag råkat skriva "tack för er ovärdiga hjälp" i stället för "tack för er ovärderliga hjälp" i samma artikel.

Jag tror faktiskt det här är första gången jag råkat stava fel sen jag började jobba på myndigheten för ett halvår sen. Massor av andra personer på mitt jobb lägger ut texter på webben varje dag. De är ofta felstavade och då och då obegripligt skrivna. Ändå är det här första gången jag läst ett sånt här meddelande i vår gemensamma mejl. Det är orättvist!

Dessutom undrar jag verkligen varför man måste uttrycka sig så otrevligt när man påpekar en sån sak. Det är säkert nån sur tant som inte gillar mig och som fick sig en njutningens stund genom sitt lilla mejl. Grrrrr... attis då tant!

1 kommentar:

Om Jenny sa...

synd att det inte stod "ovärdiga hjälp" det hade varit roligt...
det enda pinsamma är mailet! det känns väldigt konstigt att kommentera överhuvudtaget och man undrar om hon inte har viktigare saker att uppröras över.
kram jennygrisen