tisdag 28 augusti 2007

På besök i datorspelet


I natt drömde jag att jag var med i ett datorspel. Först var det ett spel jag spelat som liten, med nån liten Bamsefigur. Sen kom jag på att det kanske fanns saker i spelet som jag inte upptäckt som barn och det var då det roliga började. Det var inte jag som var huvudpersonen. Det var en musklig kille och hans hantlangare. Men det var jag som bestämde och som ledde runt dem i spelvärlden.

Precis som det brukar vara när man börjar spela ett nytt spel så fattade jag först inte hur jag skulle göra. Vi blev grymt skadade, bland annat av en helikopter som pepprade oss medan vi satt fast i en klippskreva. Sen kom jag på att jag kunde skjuta ned helikoptern och att det var barnsligt lätt. Jag hittade sen en helt ny level, en hangar med massor av hyllor med varor på. Nån berättade om en utländsk president som skulle komma på besök. När vi kollade ut höll vi på att bli nerskjutna av två män som stod och hukade utanför ingången.

Då förstod jag att de var där för att döda presidenten. Sen när han kom i cortege hjälpte vi till att döda honom och hans mannar. På det viset fick vi ett nytt vapen och mer ammo. Bra va. Men, det var ett problem. Vi hade ont om liv. Plötsligt insåg jag att lösningen säkert fanns bland hyllorna i hangaren. Och mycket riktigt. Där fanns mängder av mat som jag matade mina två gubbar med. De ville äta en persika som fanns där, men jag sa att den inte såg färsk ut.

Efter det hittade vi ett hemligt utrymme, en trappa som ledde upp till en vindsvånig full av spindelnät. Det verkade som att man inte kunde komma förbi där utan att bli dödad, men jag fortsatte springa och försökte gömma mig bakom ett hörn. Det funkade. Vakterna såg oss inte och vi kunde gå vidare. Sen minns jag tyvärr inte mer. Bara att min ena gubbe ville äta människokött och att han åt på sin egen kropp. Jag minns också att jag tyckte han var snygg.

Synd att det tog slut. Jag är verkligen imponerad av mig själv som helt utan ansträngning kunde hitta på den här fantastiska drömmen. Fler såna drömmar!

2 kommentarer:

Mia sa...

Fan Stina, måste lägga ner min blog. Den blir så jävla präktig. Så här ska det ju se ut!
Puss!

Stina sa...

Nej gör inte det!