söndag 26 augusti 2007

Rävudden



I natt var jag på fest längst ute på Rävudden i Vinterviken. Folk grillade och när mörkret föll klättrade en kille runt på bergväggen och satte ut marschaller på små klippavsatser. De hade en musikanläggning och musiken var så hög att jag hörde den hela vägen in mot båtklubben vid Örnsberg när jag vandrade hemåt.

Vi dansade under stjärnorna och kissade i buskarna. Lite längre bort tältade några tjejer som rökte vattenpipa och påstod att de var backpackers. Mitt i allt kom en bil med blinkande ljus och backade in bland oss. Men det var inte polisen, bara parkförvaltningen som tömde soptunnan vi fyllt med skräp. Klockan tolv en lördagnatt. Lever vi inte i ett välordnat samhälle så säg! Jag kommer att minnas den här natten lite som en dröm, som en blandning mellan Alice i Underlandet och Mumindalen.

1 kommentar:

Unknown sa...

(Hamnade visst fel...) Som en blandning mellan Mumindalen och Alice i Underlandet! Perfekt beskrivning! Jag traskade inte hem förrän framåt tre, gick hela vägen (fick sällskap en bit tack och lov).