torsdag 9 augusti 2007

Fel i korsordet

I dag blev jag lite arg, för när jag i dagens DN skulle kolla några ord jag inte fick till i gårdagens DN-korsord så upptäckte jag att det var fel i korsordet. Bah! De hade flyttat runt några rutor och det stod fel saker i dem, så ett av orden blev inte ens nåt riktigt ord för att det fattades en ruta.

Sen när jag försökte göra dagens jättesvåra* DN-korsord såg jag att det också såg konstigt ut på ett ställe. Vad är det för inkompetenta pellejönsar som sköter korsordssidan i Dagens Nyheter? Det undrar i varje fall jag.


* DN:s korsord är lätta på måndagar, lite svårare på tisdagar, ännu lite svårare på onsdagar och svåra på torsdagar. Sen är de mellansvåra på fredagar, ganska svåra och fult ritade på lördagar och apasvåra med helt omöjliga ord som inte har funnits på 100 år på söndagar. Måndags- till torsdagskorsorden finns bara på sommaren.

Inga kommentarer: