lördag 6 oktober 2007

På cybercatwalken

Jag har blivit fotad för en modeblogg. Det var i dag när jag gick runt mellan butikerna på Götgatan efter att ha klippt mig. Nej, det var inte The Sartorialist, som jag i hemlighet drömmer om att komma med på, men ändå.

Jag blev förstås smickrad när snubben kom fram och frågade mig, men fann det passande att skeptiskt undra vad det var för blogg. You Catwalk heter den. Självklart ställde jag upp trots min skeptiska uppsyn! Snubben frågade var mina kläder kom från (kände mig mycket nöjd med att kunna säga att kappan kommer från mormors vind). Han frågade också vilken kändis garderob jag vill kolla in (Nina Perssons var det enda jag kom på just då) och vilken klädaffär jag gillar bäst (Filippa K -lite trist men, deras kläder klär mig).

Sen tog han den obligatoriska bilden. Jag såg lika spänd ut som jag kände mig och lika skeptisk som jag försökt vara, så jag var inte jättenöjd, men vad sjutton. Tanten får komma med på en modeblogg ihop med Lady Oscar! Som snubben fotat innan han fotade mig.

Nu får vi bara hoppas att jag kommer med på bloggen också, att jag inte blir dissad för min stela uppsyn. För jag är grymt nöjd bakom den, hehe. Kolla in på You Catwalk.

Inga kommentarer: