torsdag 18 oktober 2007

Könskrig

Ännu en releasefest, puh. Den ena coolare än den andra. Förra veckan var det tidningen Hemslöjden. I går var det boken Könskrig som releasades på Pappa Ray Ray på Söder.

Jämförelsen med Fittstim känns omöjlig att inte göra, och som gammal 1990-talsfeminist blev jag allt för nyfiken på vad 80-talisterna hittat på för att inte köpa boken. Det fanns blå och rosa omslag. Jag tog det blå.

Det ska bli spännande att läsa boken, bara för att se om nåt hänt sen Fittstim. Redan av de första sidorna i Könskrig kan jag se att jag inte håller med om allt längre. Mej heja småtjejer! För kampen vidare.

"Småtjejerna" var förresten väldigt snoffsiga, jämfört med mig och Mia. Vi kom dock på att det nog beror på att de pluggar och hade hunnit hem för att byta om, medan vi gamla rävar kom direkt från kneget.

Inga kommentarer: