söndag 15 mars 2009

Det dummaste jag hört

I dag läste jag nåt av det dummaste jag både läst och hört i en insändare i DN. En Stefan Pagréus tycker att vi ska sluta klappa och dalta med vuxna djur. "Det är som att kela med en gubbe eller tant. Vuxna hundar och katter behöver inte daltas med" skriver han.

Min första tanke var att det är ett skämt. Är det första april? Nej. Har Stefan Pagréus över huvud taget träffat några djur? Vet han att även gubbar och tanter behöver fysisk närhet och kel? Behöver han inte det själv?

Här ska inte slutas med nåt daltande inte! Bara för det ska jag dalta extra mycket med Råttan och Räven i dag. Och det betyder att det kan bli daltande över alla daltgränser av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tycker att det är fantastiskt roligt surat av Stefan, på ett bakvänt sätt :-D

Anonym sa...

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.7994095#lasKommentarer