söndag 6 januari 2008

Jullovet was here

I morgon är jullovet slut. Jag vet att det inte heter jullov när man jobbar, men den här semestern har verkligen varit som ett riktigt skönt, avkopplande jullov fullt av vila, slappande, funderingar, hängande med människor jag tycker mycket om och god mat. Och i morgon är det alltså slut. Aaarrrrrgghhhh! Jag vill inte att det ska vara slut. Vill inte, vill inte, vill inte.

I kväll känner jag mig underkligt orkeslös, och jag undrar om förkylningen som alla andra verkar ha drabbats av de senaste veckorna är på väg att drabba även mig. Hmm. Jag och en bekant letar i alla fall efter sista minuten-resor till solen. Vart som helst där det är varmt och finns en pool och god frukost. Jag struntar i om det är Kanarieöarna. Jag vill bara ha sol och värme och vara ledig. Och bada.

Bye bye kära jullov...

Inga kommentarer: