torsdag 31 januari 2008

Hur jag nästan blev satanist

I går fick jag feber. Förstår du vad hemskt? Jag som ett dygn tidigare bokat och betalat en sista minuten-resa till Hurghada. Och som inte varit sjuk på över ett halvår. Så just nu! Jag blev så arg att tårarna sprängde innanför ögonen där jag gick på väg hemåt i vinterregnet. Torkade mig i ögonvrårna och tänkte att jag hatar Gud och ska bli satanist om jag blir så sjuk att jag inte kan åka. Jag vet inte om jag tror på Gud, men vid såna här tillfällen finns det liksom ingen annan att bli arg på.

Väl hemma grät jag så att tårarna sprutade och tyckte fruktansvärt synd om mig själv. Jag bäddade ner mig i soffan och kollade på Some like it hot. Den var bra. Pappa ringde. Efter det grät jag lite till. Ingen kan få mig att känna mig så blödig när jag är sjuk. Måste bero på att det var han som tog tempen och skötte om mig när jag var liten och sjuk.

Sen tog jag en huvudvärkstablett och la mig och sov i nio timmar, svettig och kall hela natten.

Som tur var var febern borta i morse. Jag har jobbat i dag och (peppar peppar) känner mig faktiskt bättre. Inget halsont, ingen snuva. Bara matthet. Det känns bra. Jag har börjat glädja mig åt palmbilderna från hotellet igen, så mycket att jag ler stort när jag ser dem. Taxin är bokad till 04.40.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en underbar semester, jag ska be för att du håller dig feber- och förkylningsfri :-D

Anonym sa...

Ha det så bra på semestern, även om det hade varit spännande med en satanist på ditt jobb.