torsdag 24 januari 2008

Blank

- Det där är Blankjackan, sa den ena expediten till den andra när jag betalade för ett par nya jeans på Solo i går.

Han menade min jacka. Min jacka som jag köpte i höstas för att jag tyckte den var fin men som jag inte hittat nåt märke på.

- Är det ett märke som heter Blank? Som inte har nåt märke i sina kläder? frågade jag.

- Ja det är deras grej, sa expediten.

Jag som undrat sen jag köpte jackan. Vad kul att jag sprang på en expedit med sån koll att han till och med såg vilket märke det var när jackan satt på mig. Utan nåt synligt märke och allt. Nu slipper jag undra mer och fråga folk. Det är en Blankjacka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte snabb på s-sidan Stina, kanske du inte kan slita dig från bloggen, men hör av dig! D

ps. Jovan var min reseledare på språkresan till Jersey -88...

Stina sa...

S-sidan? D? Språkresa till Jersey? Det är inte Paddy som tycker jag är seg på Scrabulous igen? Men Paddy börjar på P... ju.