fredag 13 februari 2009

Mystiska blommor


Nån har skickat blommor till mig. De skulle komma i morgon men budet undrade om det går bra att lämna dem i dag. Jag har aldrig fått nåt på Alla hjärtans dag. Jo, okej kanske när jag haft pojkvän. Det måste vara mamma. Min sötmamma är den enda som skickar mig blommor ibland. Å andra sidan skickar jag sällan blommor till folk heller så jag kanske får skylla mig själv. Det är nästan lite läskigt. Alla hjärtans dag är allt en riktig liten ångestdag som man ska försöka att inte bry sig ett dugg om. Men jag älskar blommor.

En stund senare:
Det var mamma. "Från Mammut" står det på kortet. Se så vackra blommor! Och en heliumballong med ett glatt smileyansikte på. Den glider iväg och fastnar i taket när jag släpper den. Guldsnöret hänger ner i luften och Råttan kastar sig efter det. Varje gång han förlorar greppet svävar ballongen uppåt igen.

Inga kommentarer: