lördag 28 februari 2009

Ett under har skett

I dag var jag med om nåt som aldrig hänt mig tidigare. När jag kom till gymmet inne i stan strax före klockan tio hade de inte öppnat ännu. Jag och tre andra fick stå utanför och vänta en stund. Det allra konstigaste är att det var nära att jag åkt dit ännu tidigare. Det fanns liksom inte inom ramen för mina tankar att jag nånsin skulle kunna komma till gymmet innan de öppnar.

Undret skedde eftersom jag lovat min coach på företagshälsovården att i tre dagar gå upp direkt när klockan ringer. Inget ligga och dra sig i sängen alltså, vilket brukar vara något av en favoritsysselsättning för mig. Jag bokar i stort sett aldrig in nåt före klockan två på helger. I dag hade jag gjort yoga, tränat på gym, handlat presenter och ätit lunch när klockan slog två. Hallelujah.

Får se om detta håller i sig. Är rädd att duktigheten slår över åt andra hållet inom en snar framtid, så jag tror jag ska planera in dagar då jag får ligga och dra mig och slöa och vara mitt vanliga gamla jag. Summan av lasterna är konstant, vet du.

Inga kommentarer: