måndag 2 februari 2009

Kärlek kom (tillbaka)

84 procent, eller 11 av 13 som röstat i min högst ovetenskapliga enkät här på bloggen, uppger att de mest av allt hoppas på att hitta kärleken eller hitta tillbaka till kärleken med den de älskar under 2009. Det överraskar mig eftersom jag fått för mig att de flesta som läser min blogg är mina polare och de flesta av dem är ihop med nån.

Detta väcker min nyfikna och snokande sida och jag önskar att jag delat upp svarsalternativet i två: 1) Jag hittar kärleken. 2) Jag hittar tillbaka till kärleken med den jag älskar. Jag skulle nästan vilja gå över till en kvalitativ intervjustudie för att ta reda på vad som ligger bakom de kvantitativa svaren. Letar i själva verket nästan alla av oss efter kärlek och närhet, även om vi är ihop med nån? Eller är det helt enkelt enbart singlar som svarat? Men det kanske inte är sånt jag ska sysselsätta mig med under min sjukskrivning.

Undersökningen
(Antal personer som valt respektive svarsalternativ i parentes.)

Vad hoppas du mest ska hända under 2009?
  • Jag får resa till något vackert eller roligt ställe. (1)

  • Jag hittar kärleken, eller hittar tillbaka till kärleken med den jag älskar. (11)

  • Jag hittar mitt drömjobb. (1)

  • Jag har det bra som det är. (0)

  • Jag hittar eller får klart mitt drömboende. (0)

  • Jag lyckas sluta med nån last jag har. (0)

Foto: Webbild.com.

Inga kommentarer: