torsdag 12 februari 2009

Jag letar ramar

Jag läste Elle Interiör och kom på att jag ska sätta upp fina bilder i aparta ramar på vardagsrummsväggen, rättare sagt på två väggar över ett hörn. Blev jätteinspirerad av den idén. I dag har jag gått runt på Myrorna och Emmaus och letat gamla ramar. Stod utanför Stadsmissionen och stampade fem i tio innan de öppnade. Det var jag, en tant och en stor hög svarta sopsäckar med saker som folk lämnat. Kände mig väldigt sjukskriven just då. Ungefär som att jag plötsligt hade elallergi och stödkrage också.

Kom på att jag sparat massor av bilder jag tycker om i en låda i garderoben, så jag tog ut den och hittade mängder av minnen från 1990-talet. I dag hittade jag några foton jag tagit och framkallat själv. Nu måste jag bara hitta ramar också, men det får ta tid för jag har inte råd med en massinvestering i ramar just nu. Dessutom vill jag ha dem olika. Från och med nu önskar jag mig annorlunda, vackra ramar. Mest små.

Två bilder har redan fått ramar och sitter nu på vardagsrumsväggen. Den ena är en plansch från en uppsättning av Ett dockhem (snutthunden), den andra en illustration till en Svenska Dagbladet-artikel om pappaledighet (mannen med barnet). Pö om pö ska dessa bilder omringas och omhuldas av de andra bilderna.

Morfars gamla palett åkte också upp på väggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Coolt! Tror det kommer att bli jättefint.