måndag 2 februari 2009

Fågelstorm

I dag blev jag positivt överraskad över att så många människor skakas av och så många medier rapporterar om Kalla faktas granskning av dunindustrin, där fåglar plockas levande. Dessutom har flera företag redan gått ut och sagt att de stoppat inköp av dun som plockats från levande fåglar eller att de tar avstånd från en sådan hantering.

Jag trodde inte att omtanken om fåglar var så stor. Jag vet nästan ingen som bojkottar dunprodukter och många jag känner skulle antagligen glatt äta gåslever med argumentet att det är gott. Jag undviker dunprodukter, men har definitivt ändå sneglat på en och annan dunjacka genom åren. Nu ska jag sätta mig in i ersättningsprodukter. Dagens reaktioner värmer i hjärtat och ger mig hopp.

Läs fler nyheter om fåglar som plockas levande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stina, du bara måste arbeta för/med djur. Vem kan vara mer lämpad än du för den uppgiften? Att jobba med något man upplever som viktigt och meningsfullt minskar dessutom risken för stress/utmattning.

/Min åsikt!