måndag 4 oktober 2010

In med det nya!

Jag ska byta namn på bloggen eftersom jag tycker att Ett liv som Stina är ganska intetsägande och tråkigt. Säkert hundra förslag har rest genom mitt huvud under sommaren och hösten men hittills känns inget av dem klockrent. Just nu provar jag med På andra sidan midnatt i rubriken. Det namnet kommer från Sidney Sheldons gamla tantsnuskroman med samma namn från 1978.

Jag tycker om den populärkulturella referensen och tanken på kvinnor som går sin egen väg och har sex utan att dö. Namnet kan också ses som en metafor för svåra perioder i livet som man tagit sig igenom och kommit ut på andra sidan av. Dessutom ligger det nåt härligt mystiskt över midnatten tycker jag.

Du som läser får gärna rösta på detta eller andra nya namn i undersökningen till höger, eller hjälpa mig med ett annat bättre förslag i kommentarsfältet nedan!

Inga kommentarer: