tisdag 5 augusti 2008

Snuskpussar

Jag har börjat tycka det är äckligt när andra kysser varandra i min åsyn. Det är framför allt det smaskande ljudet som får mig att rysa av obehag. I går på tunnelbanan började ett par mitt emot mig att slaska sig. Jag höjde tidningen jag läste så att jag slapp se dem över tidningskanten. De kanske märkte, men jag pallade inte. Några dagar tidigare visade en kompis mig en mobilfilm där hon promenerade och småhånglade med en kille. Jag vände instinktivt bort huvudet och vägrade titta.

Har inte besvärats nämnvärt av hånglande par tidigare och funderar på vad det kan bero på. Är det en reaktion på att jag själv aldrig får kyssas nu för tiden? Är det ännu ett steg i förtantligandet? Eller är det äckligt att se andra kyssas?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hånglas offentligt kan folk banne mig ta och göra hemma inom lyckta dörrar och inte störa oss filantroper. Förbjud offentligt hångel! Du har rätt.

Anonym sa...

Tycker också att det är äckligt att se folk vara nere och slicka i halsen på varandra. Det är så mycket "Kolla vi får hångla" över det.