lördag 23 augusti 2008

Ester den franska bulldoggen



När Åsas kompis Lars kom med den lilla franska bulldoggen Ester till Gerdas i går tänkte jag att om hon skulle sitta i mitt knä måste jag se till att lägga en filt i knät så att hon inte skulle smutsa ner mina ljusbeige Acnechinos. Jag måste verkligen det. De var dyra. Sen satt jag och tittade avundsjukt medan Ester satt i andra människors knän.

Till slut vände Ester sin mörka stora blick mot mig och tassade över. Då glömde jag alla tankar på chinosen. Det spelade ingen roll, för Ester satt och gruffade i mitt knä. Jag tror jag måste ha gosat med henne i en timme. Jag såg hur de andra tittade avundsjukt och till och med fällde några kommentarer om att det väl var deras tur att få Ester nu.

Jag gosade och grisade så glatt med Ester och hon vände sig och vred sig och frustade som bara hundar kan. Hon slickade mig i ansiktet och nafsade på mina fingrar och jag bara skrattade och log och glömde alla människor.

Sen gick Ester tillbaka till sin husse och somnade tryggt i hans knä under en filt. När jag kom hem upptäckte jag att Ester bitit sönder en knapp på min Minimarketkavaj. Den var också dyr. Det var ju nesligt, men jag tror att det till och med var värt det. Jag blev ju så förtjust i Ester.

Inga kommentarer: