torsdag 30 juli 2009

Vad ett handskrivet brev kan göra

I dag låg det ett handskrivet kuvert i brevlådan. Jag kände inte igen handstilen så det var lite spännande. I kuvertet fanns ett handskrivet brev från en Erica på kosmetikaföretagets Kiehl´s butik i Stockholm. Jag handlade ett cerat där för några dagar sen (tidningen Elle tipsar om att det är det bästa ceratet enligt en massa proffs i skönhetsbranschen). Då blev jag också medlem i deras kundklubb.

I brevet tackar Erica för att jag handlar hos Kiehl´s. En del av mig skrattade till för att det kändes smålöjligt att få ett tackbrev för att jag handlat en liten grej, men en annan del blev faktiskt glad. Jag förstår att det är ett PR-trick, men det här är första gången en butik skrivit brev till mig - för hand - för att tacka för att jag handlat hos dem. De som handlar i extremlyxbutiker får säkert såna brev hela tiden, men ceratet kostade inte mer än 95 kronor. Det är ett smart trick. Jag kommer inte att glömma Kiehl´s efter detta, jag kommer säkert berätta för andra om brevet och just det - jag bloggar till och med om det.

Inga kommentarer: