söndag 25 november 2007

Singelns klagan

Det är så jäkla tråkigt att vara singel. Jag vaknar, äter frukost och gör korsord, letar reda på några saker på internet, kollar Facebook och Spray Date, pratar med katterna. Timmarna går. Jag ska åka och köpa amaryllisar. Det är roligt.

Klär på mig min nya kjol som jag skulle vilja att nån såg mig i, och tar t-banan till stan. Gör korsord på tåget. Sms:ar Mia när jag kommer till T-Centralen. Hon är också på väg till stan, jippie! Jag föreslår en fika fast jag egentligen inte har pengar för att lönen kommer först i morgon. Mia säger ja. De ska bara till Clas Ohlson först.

Jag köper mina amaryllisar och några hyacinter på NK. Det blir dyrt, fast jag har blomstercheckar. Jag går runt på stan och tittar, väntar och väntar på Mia. Nere vid Stureplan ringer jag och säger att jag sätter mig på ett fik där. Men Mia orkar inte gå dit, för de ska göra fler ärenden sen. Jag åker hem.

Kollar Facebook och SD, ställer upp blommorna i fönstren, äter mat ensam vid köksbordet. Gör korsord. Nu ska jag dammsuga. Aaaaarrrggghhh!

Hej vilken rolig dag. Jag vill också ha nån att vara VI med och gå på Ikea och Clas Ohlson. Jag vill ha nån jag kan bjuda på min hembakta saffranskaka och ligga i soffan och kolla på TV med. Var är du dumma kille, nu får du ta och pallra dig hit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

What the hell is wrong with all those single tall guys out there?!? How could anybody resist your hembakta saffranskaka? Hang on, I've got a couple of tall single friends...maybe I should give them a call...

Emko sa...

Om jag får så kommer jag gärna och smakar på saffranskakan. Jag kan ta på mig lösmustasch och försöka prata med basröst och så kan vi låtsas att jag är drömkillen...
Annars kommer jag gärna och hälsar på i Midsommarkransen i alla fall, det var ett tag sedan. På tk för länge sedan faktiskt. Hedvig följer också gärna med, om hon får för råttan och räven. Kanske redan i kväll? Jag kan fixa glöggen.

Anonym sa...

Å nej, dumma, dumma Mia som inte fattade hur läget var! Men jag var inget vidare sällskap den dagen - var bara skitstressad av att försöka hinna fixa allt som måste funka på lägenhetsvisningen.
Puss!

Anonym sa...

jag är ju på il caffe, var är duuuu?

Stina sa...

Nej men är det där du är? Jag som inte varit på Il Caffe på evigheter. Har du en nejlika i knapphålet eller hur känner jag igen dig?