onsdag 26 augusti 2009

Middleage Mutant Östermalmstant

Jag förstår inte hur jag - som är uppvuxen på landsbygden, har fjällvandrande friluftsförlädrar, en pappa som aldrig köper skjortor som är dyrare än 300 kronor, blev indoktrinerad med Kåldolmar och kalsipper som barn, alltid röstat vänster eller grönt - hur jag kan vara på så god väg att långsamt mutera till östermalmstant.

I dag gjorde jag några ärenden på stan, hälften på NK eftersom jag tycker så mycket om NK (check). Sen satte jag mig på Franska cafét på NK och njöt av en dubbel espresso, en prinsessbakelse (check) och ett korsord (tantcheck i alla fall). Jag såg mig omkring och såg att det faktiskt satt ganska många för sig själva där. Och att 90 procent av dessa var medelålders till äldre välklädda damer. En av dem log mot mig. Antagligen såg hon att jag är av det rätta virket och kommer sitta där även om 40 år.

Jag älskar vackra saker, ett vackert hem, vackra kläder. För mig är familjen viktig. Jag kallar inte mina husdjur för Lelle och Puppe, men pratar med dem med pipig röst. Jag använder gärna ord som fantastiskt och underbart. För varje år som går tycker jag att män i kostym blir allt sexigare. Det är bara några saker.

Jag är åtminstonde inte rojalist. Ännu.

Inga kommentarer: