fredag 28 augusti 2009

Jävla längtan

Jag tycker att det här med att hitta kärleken börjar kännas som om jag springer in i en vägg om och om igen. Det börjar kännas som att "hoho är jag dum i huvudet eller?". Har jag inte sprungit in i alla möjliga olika sorters väggar tillräckligt många gånger nu? Är det inte dags att sluta snart?

Men jag tror inte att jag kan sluta. Jag längtar för mycket. Efter kärlek, efter en egen familj, efter en livspartner. Känner mig just nu faktiskt uppriktigt förbannad över att jag inte bara kan lägga ner hela projektet. Jävla längtan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Längtan är så svårt. Det är en så stark och svag känsla. Min längtan ligger nära mina skuld- och skamkänslor på något sätt. Därför tycker jag om att du skriver om och erkänner din längtan. Det tror jag är en väldigt bra grogrund för ehh något, vet inte riktigt vad. Men jag förstår att du blir förbannad på den lille fete keruben som verkar helt kass på att skjuta sina pilar, typ fel kerub på fel plats.
Pöss
/Jenny