lördag 9 maj 2009

Min, bara min!

I går skrev jag på kontraktet för min första egna bostad och firade efteråt med Moët et Chandon. Jag flyttar in i början av juli, bara några dagar före min 35-årsdag. En egen lägenhet lagom till 35-årsdagen alltså. Sex år av andrahandsboende är snart över. Fast jobb och fast bostad - detta måste väl betyda att jag är helt vuxen nu?

När mäklaren sa ja till mitt bud blev jag jätteglad och kunde inte ens säga hej till min kompis Å som jag just skulle träffa. Hon sa hej, jag sa "jag har fått lägenheten!". Sedan dess har jag vaknat halv sex varje morgon med huvudet fullt av snurrande tankar om vad jag måste göra nu och vad det här innebär. Och jag älskar ju min andrahandslägenhet med spröjsade fönster, gamla trägolv och en prunkande innergård.

Nu när kontraktet är påskrivet, handpenningen ordnad och adressändringen fixad känner jag mig lugnare. Och glad! Den nya lägenheten är redan möblerad i mitt huvud. Jag slipper krångliga c/o-adresser. Jag slipper oron över att kunna bli uppsagd när som helst. Jag slipper eftersända post. Den är min, bara min! My precious...

Det var bara lite tråkigt att skåla i champagne för mig själv. Då önskade jag att jag haft mitt egna Sex and the City-crew.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men då blir jag sex and the citycrewet i kväll! Lina

Guely of Sweden sa...

Congratulations and two coincidences!I'm moving as well but begining june and i got mine first "first hand" contract when i was 35 too (this is my second one). You make me remember that good feeling of freedom. The original and real "My Space".
This has been a year with some important changes in my life (work, relationship) and i guess this is kind of another one. A bit bigger, a bit closer to the city (anyway, books and DVDs were taking over the place). Maybe, i should write some lines of homage to the one i am leaving. It's like leaving a good relationship with love and peace in the heart (how often that happens with humans?).Have a nice one!
P.D.Just in case, need any help moving, let me know.

Martina sa...

Grattis Stina!! KUl!