måndag 15 december 2008

Spotifierad

Fick en av dessa åtråvärda inbjudningar till det nya internetfenomenet Spotify i dag. Inbjudan kom från "my friend Ruben". Jag har väl ingen vän som heter Ruben, vad jag vet. Frågade Madde på jobbet om hon ibland kanske kallar sig Ruben, men det var inte hon. Hon har dessutom inte fått rätt att dela ut inbjudningar till Spotify ännu. Jag tackade ja till inbjudan och håller tummarna för att jag inte måste ligga med Ruben som tack.

Spotify är nya Facebook, fast en helt annnan tjänst. Gratis streamad musik, jättelätt att söka, nästan allt finns, det går snabbt. Bara lite reklam ibland, och du behöver koppla datorn till några bra högtalare.

Precis som när Facebook kom börjar alla, alla helt plötsligt prata om det och säga att du måste ha det. Dessutom har Spotify gjort sig speciella genom att du antingen måste betala eller få en inbjudan för att gå med. Smurtigt.

Men jag måste erkänna att Spotify nästan verkar för bra för att vara sant. Jag fick in alla Cocorosies låtar på en sekund och kommer snart vara spotifierad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spotify har verkligen lyckats med sin marknadsföringstaktik. De har inte behövt göra så värst mycket reklam eftersom alla (nåja, nästan alla) som fått testa tjänsten har varit helt lyriska. CocoRosie är sköna förresten. :)