onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!

I morse hälsade jag mamma god morgon med Champagnegaloppen, ett mycket bra sätt att börja nyårsafton på. En mycket bra låt att städa till också, tror jag. I kväll ska jag på fest med mestadels folk jag inte känner. Jag har med en liten flaska Moët & Chandon till tolvslaget. Hoppas det blir roligt!

Inför 2009 har jag ett nyårslöfte, något jag faktiskt aldrig brukar ha. Löftet är att jag ska betala av 1000 kronor i månaden till mitt Mastercard. Jag har redan ordnat med betalningen via internetbanken. Der svåra blir att inte nalla på Mastercardet under tiden. Det är den verkliga utmaningen.

Jag skulle vilja ha ett roligt nyårslöfte också, men jag kan bara komma på två saker: att få shoppa roliga saker eller resa. Men poängen med det första löftet är ju att jag inte ska spendera pengar... så kom gärna med bättre roliga förslag!

Min nyårsönskan är att jag ska få träffa kärleken under 2009. Den riktiga kärleken, livskamraten, min älskling. Jag tycker definitivt att jag väntat länge nog nu.

Må vinden blåsa dig i ryggen under 2009. Gott nytt år!

2 kommentarer:

Zoehren sa...

Ett tips jag hört talas om som kanske kan hjälpa till i sparandet är att man kan (beroende på bank tror jag) få kortköpen avrundade upp till närmaste tiotal och få skillnaden insatt på ett konto. Ett fiffigt sätt att spara en skvätt här och där. :o)

Guely of Sweden sa...

Hi,Stina:
I hope everything goes right for you this 2009!Take care!

Miguel.