söndag 21 december 2008

Bildextra: Bästa stunderna 2008

Januari

Året började med ny frisyr: lockigt prinsesshår. En barndomsdröm.


Februari

Jag och Åsa rymde från den svenska vintern och åkte till Hurghada i Egypten och bodde på all-inclusivehotell med en massa buffliga ryssar. Men det var underbart med solen och värmen, och att uppleva när prutardrottningen Åsa dealade med egyptier!

Mars

Påsk med den kära släkten på mormors och morfars gård i Sandby. Till och med kusin Oscar från Oslo och hans flickvän Katrin kom. Det snöade som sjutton och vi fick skotta mycket, men det var vackert och så roligt att träffa alla.

April

När Simon fyllde 23 åkte hela familjen och klättrade på vägg. Sen åt vi god middag och firade i dagarna två. (Det är jag där uppe till vänster.)

Maj

Åsa och jag vandrade 1,7 mil till Vaxholm en solig dag i maj. Jobbigt men roligt!

Juni

Midsommar i min barndoms by Garsås i Dalarna. Enda och bästa stället att fira midsommar.

Juli

Jag åkte med fyra vänner till Sardinien i Italien. Det var en underbar vecka, förutom när jag var alldeles för hungrig en dag. Bland annat snorklade vi. Tror just det var min lyckligaste stund på hela året.

Laura från Holland hälsade på och det var sol hela veckan. Vi var i skärgården, på Skansen, på Josefinas och vi paddlade, badade, åt gott och pratade.

AugustiPridefestivalen - ett utmärkt sätt att bli barnsligt glad.

September

Renovering av min systers och hennes sambos nya hus på Ekerö. Både vänner och familj har hjälpt till till och från. Nu senast målade jag vardagsrummet.

Oktober

Kusin Elin gifte sig med sin Conny. Vi firade i Borgholms fästning på Öland.

November

Jag klappade vargar med pappa och Fia. En stund som tävlar med snorklingen om årets bästa.

December
Traditionsenligt pepparkaksbak andra advent.

Min snälla granne Einar som är julgransförsäljare gav mig årets julgran och gjorde mig glad på kuppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar årssammanfattningar! Ännu bätte m bilder till. Det är ett så skönt sätt att få en helhetsbild över vad som hänt under ett år - det händer så mycket även om det ibland känns som att det inte händer något alls, och att man är precis samma person som när året började. Men det är man inte!

Stina sa...

Ja de är jättebra! När jag satt och gjorde bildextra 2008 kom jag på vad mycket roligt jag gjort i år, fast det som du säger känns som att det knappt hänt nåt alls. Och då har jag t.ex. utelämnat jobbet där det ju också hänt himla mycket.