söndag 23 november 2008

Innerstadsungkarl hjärta portvinstant

I fredags kväll hittade jag min drömvardagsrumsmatta på nätet. Jag hade inte letat efter just en sån matta, bara i flera år hållit utkik efter en fin vardagsrumsmatta som inte kostar 10 000 spänn. När jag såg den här mattan visste jag att det var den jag ville ha. Jag blev så upphetsad att jag gick och la mig klockan tio bara för att få vakna snart och gå till mattaffären.

Det är en rosenkelimmatta från Moldavien. Den är så fin, som en vildvuxen sommaräng om natten. Den passar en dam som dricker portvin. Samtidigt tycker jag om moderna saker: kromlampor, glasbord, enkla färgställningar, vitt. Så mitt vardagsrum måste bli en blandning mellan innerstadsungkarl och portvinstant.

Det stora problemet är tapeten bakom soffan, som visar nåt slags kanadensiskt bergslandskap om hösten. Tapeten passar verkligen inte ihop med mattan. Det är inte min tapet, för jag bor i andra hand. Suck. Portvinstant hjärta innerstadsungkarlstilen får blomma ut totalt när jag får en egen lägenhet nån dag. Kanske till 40-årsdagen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad du har fint hemma hos dig!

Anonym sa...

Tapetsera eller måla på lösa skivor som du smäller upp på väggen bakom soffan. Provisoriskt, borttagbart, enkelt och kan bli hur snyggt som helst!
Schysst matta förresten :)

Stina sa...

Tack! Båda två :)

Anonym sa...

Jag gillar den där bergsväggen! Lina

Stina sa...

Lina du kan få den ;)