fredag 21 december 2012

Skit på dig Sofie Fahrman

Det är sånt här som bidrar till att unga tjejer får ätstörningar. Bilden av Sofie Fahrman och Julia Fors har klätt insidan av omklädningsskåpen hos träningskedjan SATS under december och varje gång jag tittar på den får jag lite ont i magen. Jag vet precis hur jag reagerat om jag var typ 18. Med självförakt och ett tyst löfte gjort för att brytas och generera ännu mer självförakt: Den här julen ska jag inte äta så mycket och inte så sött och inte så fett. Inte, inte, inte.

Varför måste de stå så där som några andra systrarna Graaf och visa upp sina perfekt smala, vältrimmade och bruna magar? Dessutom i juletid när många har som mest svårt för att hålla tillbaka på svullnadet. Det är ondskefullt och självgott! Skit på dig Sofie Fahrman. Din bok förtjänar att gå rakt ner i återvinningen.

Inga kommentarer: