torsdag 2 augusti 2012

Smygfotat i Camden och vid Söderbysjön


I stadsdelen Camden  i London såg jag två fina byrackor kika ut ur ett skjul. Jag hivade upp kameran och smög närmare för att smygfota dem. Precis när jag tryckte på avtryckaren sprang en tredje hund ut och fångades på bilden. Ibland har man tur!


Nån vecka senare hängde jag på en klippa vid Söderbysjön utanför Stockholm. Vädret var inte så fint som det varit tidigare på dagen och doppet i sjön kändes allt mer avlägset. Då kom en mamma med dotter och hund och frågade om vi var hundrädda.

- Nej! Nej kom hit med hunden! log jag stort.

Hunden kom och hälsade och slickade mig till min stora lycka i ansiktet. Åhh hund, fina lilla hund! Men hans matte skämdes och ville att han skulle ligga stilla en bit ifrån oss. Där passade jag på att smygfota honom.

1 kommentar:

Helena sa...

Hundar är härliga och även sköna kontaktskapare mellan oss människor!/Helena M