fredag 23 oktober 2009

Cashmere för mindre cash

Bläddrade i mammas M-magasin (typ Amelia för damer över 50) och hittade ett tips om webbshoppen Honey Grey som säljer cashmereprodukter och kan hålla priserna nere just för att de säljer via webben. De har basplagg som halsdukar, koftor och tröjor, mest i basfärger som svart, grå, brun och ljusrosa. Fast halsdukarna finns i många vackra färger!

Jag kan sitta och surfa runt på brittiska favoriten Johnston´s Cashmere i timmar, och utbudet hos dem är onekligen större än hos Honey Grey, men en vanlig v-ringad damkofta kostar drygt 1500 kronor hos dem och 895 hos Honey Grey. För min del är det dessutom oftast basplagg jag är ute efter om jag köper så här dyra material.

När jag var in på Honey Grey för ett par dagar sen var det ganska urplockat, kanske på grund av uppmärksamheten i M-magasin. Förhoppningsvis får butiken ett uppsving och har ett mer jämt utbud inom en snar framtid.

Inga kommentarer: