tisdag 1 juli 2008

Mina onda tvillingar



I går såg jag dokumentären My evil twin om de holländska tvillingarna Angelique och Liesbeth Raeven. Jag kunde inte slita mig för det var så hemskt. Den ena har varit designer men gett upp sin karriär för den andra. Nu är de 35 år och bor ihop med sina ätstörningar.

Bland annat har de kommit överens om att alltid äta tillsammans och att båda ska äta exakt lika många kalorier. Eftersom de inte litar på varandra skrapar de ur varandras matskålar och matar varandra så att det inte blir nåt över. Om den ena tror att den andra häller upp lite för mycket mat blir det värsta barnsliga bråket på holländska, typ neee nee med gnälliga barnröster. Likadant om nån spiller lite mat på bordet. De har blivit bannlysta från flera restauranger för att de är så jobbiga.

Liesbeth träffade en kille på internet men var rädd att Angelique skulle ta sitt liv om hon måste bo ensam, så hon tänkte att det nog inte var värt det. Hon hoppas att syrran ska bli intagen för sina ätstörningar så att hon själv kan få leva lite friare, men syrran bara neee nee det vill jag inte. Shit vilken ångest.

I dag när jag fick mitt nya passerkort på jobbet insåg jag att jag ser ut som de holländska tvillingarna på bilden, fast 20 kilo tjockare. Jag tänker på dem varje gång jag ser kortet. Shit viken ångest!

1 kommentar:

Guely of Sweden sa...

Well it seems like the evil triplets are back in town!