lördag 9 februari 2008

Snutt är en snutt är en snutt

Det här kanske inte ser ut som en vanlig snutt i kategorin Snutt, men det är likväl Snutt som ligger här och tar igen sig efter att ha burit människor i olika storlekar fram och tillbaka på stranden vid hotell Hilton Long Beach i Hurghada, Egypten. Snuttkamelen har lååånga mörka ögonfransar och gudomligt snälla ögon. Han har en grimma med nåt slags tjockt julgransglitter på. Med tvåtåiga hovar mjuka som stora tassar smyger han omkring mellan solstolarna medan hans ägare försöker locka turister att ge honom pengar för att rida på kamelens rygg.

På en vecka såg jag knappt en enda man värd att kasta blickar efter, men jag blev kär i snuttkamelen. Fina lilla kamel. Tur att jag hann ta den här bilden innan din husse hann upp mig och ville ha pengar och undrade om jag ville rida på dig. Det ville jag inte. Men jag hade hemskt, hemskt gärna klappat dig och viskat nåt snällt i dina mjuka öron.

Inga kommentarer: